Bridgestone lanserar det nya bränslebesparande däcket Ecopia EP150 på den tyska marknaden. Däcket har visat sig vara upp till 3 procent mer bränslesnålt, vilket ger lägre CO2-utsläpp. Detta viktiga bidrag för att skydda miljön görs i samband med en ny kampanj för att stödja WWF:s arbete i Tyskland.
Förare som väljer att köpa Ecopia EP150 däck av deltagande återförsäljare­ är dubbelt så aktiva när det gäller att tänka på miljön. Att köpa en uppsättning­ av dessa däck innebär inte bara att spara­ bränsle och därmed minska CO2-utsläppen, utan också stödja WWF i Tyskland, vilket bidrar till att skydda världen­ omkring oss.
Med detta speciella kampanjerbjudande­ får kunden välja mellan en fritt årligt­ medlemskap i WWF eller donera­ 20 euro via Bridgestone till samma miljöorganisation­ per uppsättning inköpta­ däck. Kunden­ får också ett mjukis­djur i form av en panda som gåva.
Kampanjen presenterades officiellt den 2 maj vid ”Senckenberg Museum” – ett naturhistoriskt museum som är beläget i Frankfurt.
­– Denna kampanj är unik på den tyska däckmarknaden. Med detta initiativ gör vi en aktiv och konkret insats för slut­användaren, och bidrar till miljöskyddet.­ Vi vill att våra kunder ser oss som ett före­tag som är medvetet om sitt sociala ansvar och som agerar i linje med denna­ medvetenhet. Samtidigt förstärker vi med denna kampanj den omedelbara­ efterfrågan inom handeln av miljöbefrämjande produkter, förklarar Gerry­ Duffy.
WWF ser också detta som ett viktigt­ bidrag till miljöarbetet: ”Att minska CO2-utsläppen är viktigt för att förhindra försämringen av den globala uppvärmningen. En av WWF:s grundläggande­ mål är att kraftigt minska utsläppen av växthusgaser ” säger Dr Bernhard Bauske.