Produktnyheter

Tre nya modeller speglar en ny era för Hyundai

I samband med årets bilsalong i Genève, som öppnar den 1 mars, presenterar Hyundai två nya produktionsmodeller för Europa samt en ny konceptbil. De tre nykomlingarna representerar också starten på en ny era för Hyundai under företagets nya varumärkes slogan ”New Thinking. New Possibilites”.
Den största nyheten är Hyundai i40, som får sin världspremiär i Genève. Den nya modellen i D-segmentet är designad och konstruerad på Hyundais europeiska forsknings- och utvecklingscenter i Rüsselsheim. Med i40 tar Hyundai ett steg närmare ett modernt premium segment – bilar som erbjuder hög utrustningsnivå och toppkvalitet till acceptabla priser.
Hyundais utveckling bevisas ytterligare av märkets nya formspråk, som under rubriken ”fluidic sculpture” ger i40 en innovativ estetisk form i kombination med en rymlig och lyxig interiör. Nya i40 får sin säljstart i juni 2011 och omfattas självklart av Hyundais suveräna och fullmatade garantipaket ”Five Year Triple Care”.
I Genève får i40 sällskap på scenen av nya Veloster som här får sin Europa-premiär, efter att ha visats på bilsalongen i Detroit tidigare i år. Veloster har en unik kaross med en dörr på förarsidan och två på passagerarsidan. Den nytänkande modellen kombinerar en sportig look med praktisk användbarhet, modern teknologi och ett klassledande CO2 utsläpp på bara 132 g/km.
Även konceptbilen Curb har Europa-premiär i Genève. Hyundai kallar konceptet för ”Urban Activity Vehicle” (UAV). Curb är en fingervisning om den framtida utvecklingen av märkets formspråk och fungerar också som en testbänk för företagets telematik-teknologi under rubriken ”Hyundai Blue Link”.