Produktnyheter

Nya möjligheter för verkstäderna

Med nya tjänster och en helt ny avancerad olja från Castrol kan verkstäderna ge sina kunder bättre service och därmed öka sina vinster. Castrol Professional är ett helt paket med produkter och tjänster som förbättrar kundernas serviceupplevelse, vilket i sin tur ökar verkstädernas lönsamhet. I centrum står ett nytt smörjmedel – Castrol EDGE Professional – som endast levereras till märkesverkstäder. Castrol Professional lanseras i hela världen under 2011.
Större krav på oljor
Den senaste utvecklingen har lett till mindre motorer och oljetråg, att intervallen mellan oljebytena blir längre och att trycket i motorerna ökar. Detta, tillsammans med allt mer krävande körstilar, gör att det behövs kraftigare och mer avancerade oljor. Därför har Castrol utvecklat Castrol EDGE Professional som innehåller Fluid Strength Technology™ – ett dynamiskt tekniksystem som aktivt förstärker oljan när det behövs.
Vetenskapliga bevis
Tester* visar att Castrol EDGE Professional är upp till 40 % bättre på att minska kontakten metall mot metall vid mycket höga motortryck, än de främsta konkurrenterna. Oljan ökar också motorns effektivitet och maximerar prestanda. Dessutom har oljan en signaturfärg som syns i UV-ljus så att både servicepersonal och kunder kan se att de använder rätt olja.
Rekommenderas av ledande biltillverkare
Castrol EDGE Professional är mikrofiltrerad till de nivåer som världens ledande biltillverkare kräver. Oljan rekommenderas av Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, MINI, SEAT, Skoda, Volvo och Volkswagen i hela världen.
Erasmo Viola, försäljnings- och marknadsföringschef för Norden:
– Vi vill hjälpa verkstäderna att ge sina kunder bättre service och därmed öka sin lönsamhet. Lanseringen av vår starkaste olja någonsin, Castrol EDGE Professional med Fluid Strength Technology™, är en spännande fas i Castrols historia. Oljan rekommenderas av ledande biltillverkare, finns bara hos märkesverkstäder och lanseringen stöttas av mycket kraftfull marknadsföring under de närmaste fem åren.
– Tillsammans med våra program får märkesverkstäderna något unikt att erbjuda sina kunder. Bilägaren får extra bra service och blir ännu nöjdare, vilket i sin tur ger verkstaden möjlighet att öka lönsamheten ordentligt.
Utbildningsprogram för verkstädernas personal
Castrol har tagit fram flera program för att öka bilägarnas serviceupplevelse, försäljningen och verkstädernas lönsamhet. Ett exempel är en webbkurs som hjälper kundmottagarna att förklara fördelarna och mervärdet med oljan, som en del av servicen.
Miljoner på marknadsstöd
Lanseringen innefattar också omfattande marknadsföringsaktiviteter tillsammans med de ledande biltillverkarna. Målet är att öka bilägarnas kunskap om vilket smörjmedel som rekommenderas för deras bilar och att få dem att anlita märkesverkstäder. Castrol investerar miljontals dollar i att stärka varumärket Castrol EDGE i hela världen under de närmaste fem åren. Det betyder sponsring av idrottsevenemang och reklam i tv, på nätet och i pressen. Några exempel är internationell fotboll (EM 2012 och VM 2014), amerikansk fotboll (NFL), motorsport på elitnivå (rally-VM, Dakarrallyt och Le Mans 24-timmars), och ICC-cricket i Sydostasien.

logo
Redaktionen