Från rosa till blått för Derome

Från rosa till blått för Derome

Under oktober månad färgades alla Deromes virkespaket rosa, till förmån för bröstcancerforskningen. Nu är november här och med den byter vi färg igen, till blått. Bland annat pryds nu Deromes lastbilar med en blå mustasch för att visa engagemanget i Mustaschkampen och arbetet mot prostatacancer.

 – Precis som det kändes naturligt att stötta Bröstcancerförbundet under oktober, så känns det väldigt bra att även stödja kampen mot prostatacancer, säger koncernchef Magnus Andersson. Varje år drabbas en eller flera av våra medarbetare av olika former av cancer. Det är oerhört tråkigt när det händer och om vi kan vara med och bidra till att färre behöver drabbas i framtiden, så vill vi givetvis det.

Derome gör flera insatser för Mustaschkampen, men det kanske mest uppseendeväckande är att en stor del av fordonsflottan får blåa mustascher i fronten.
– Våra lastbilar rullar på vägarna varje dag i våra regioner och på det här viset har vi möjlighet visa att vi på Derome tycker frågan är viktig, säger Mattias Sjödahl, marknadschef på Derome Byggvaror & Träteknik. Vi tror att det blir ett samtalsämne hos våra kunder när lastbilarna anländer och även en påminnelse för andra trafikanter att stötta Mustaschkampen.

Förutom att väcka uppmärksamhet i trafiken, säljer även Derome utvalda produkter bygg- och järnvaruhandlarna till förmån för Prostatacancerfonden.

Mustaschkampen – en årlig kampanj

Mustaschkampen är en årlig kampanj till förmån för prostatacancer och manlig hälsa. Tanken är att humor ska blandas med allvar och mustaschen har blivit dess signum. Målet med kampanjen är att det ska bli allmänt känt att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att tidig upptäckt kan rädda liv. Förra året slog Mustaschkampen många rekord, bland annat insamlade medel till Prostatacancerfonden.

De blå mustascherna pryder lastbilarna under november månad och pengarna som Mustaschkampen genererar går till forskning, opinionsbildning och stipendier.

Mer information om kampanjen finns på www.mustaschkampen.se.

 

www.derome.se

Aktuellt

Övertygande däcktester

Övertygande däcktester

Premiumtillverkaren Hankook tar steget in i den kalla årstiden med tre utmärkta modeller som fått testbetyg över genomsnittet.

Nynas 90 år

Nynas 90 år

När Nynas första raffinaderi togs i bruk i Nynäshamn 1928, var fokus på att förse den svenska marknaden med...

Nya Mitsubishi L200

Nya Mitsubishi L200

Den 17 november är det världspremiär av den nya pickupen Mitsubishi L200 i Bangkok.  I Sverige lanseras bilen hösten...

Fossilfritt transportlaboratorium

Fossilfritt transportlaboratorium

Scanias transportaboratorium används för delar av Scanias interna transportbehov. Från 2018 drivs vagnparken enbart av fossilfria* bränslen eller hybridteknik,...

Spelapp lär ut bioekonomi

Spelapp lär ut bioekonomi

Spelappen Grow Forest har laddats ned 100 000 gånger internationellt. Nu växer spelet ytterligare med nya funktioner för att fortsätta...

Sveriges sista PGR-bil

Sveriges sista PGR-bil

Den sista PGR-bilen med destination Sverige. Efter en omfattande påbyggnation levereras den nu i form av en avancerad brandbil...

Från rosa till blått för Derome

Från rosa till blått för Derome

Under oktober månad färgades alla Deromes virkespaket rosa, till förmån för bröstcancerforskningen. Nu är november här och för att...

Fler artiklar