OnRoad vill uppmuntra alla till att se de hjältar som vi har runt om oss i vår vardag. De säljer inte bara transporter från A till B. De strävar efter att hjälpa människor att lösa sina fraktbehov med OnRoads transporttjänster vars kvalité, goda service och vilja, ska underlätta kundens liv, lite mer, varje dag.
-Vi har som ambition att göra kundernas vardag bättre och lättare. Sedan starten 2005 arbetar vi med vårt mantra ”Personlig kontakt och lokal förankring” , säger VD Göran Arkler. Nu vill OnRoads ta företagets service ett steg längre. De vill vara kundens hjälte. Det handlar inte om att göra stordåd, utan att OnRoads personal genom att vara i tid, kunniga, nog­granna, påhittiga, ärliga och hjälpsamma kan bli kundernas vardagshjältar.
”OnRoad-familjen” har alltid stuckit ut i allt från ägarkonstellation till arbetsmetoder och trafiklösningar. HYGGLO är en ny liten vardagshjälte som visualiserar OnRoads kvalitetsarbete och kommer hjälpa kunder med allt från handfasta råd för deras bokningar och transporter till mer banala vardagsting.
-Det handlar inte om att förlita sig på en liten fiktiv figur som ska göra jobbet åt oss, utan snarare att visualisera att alla som jobbar med OnRoad har HYGGLO i sig, säger Göran Arkler stolt. När HYGGLO lanserades internt visste de inte hur han skulle tas emot men redan från första stund har folk tagit HYGGLO-tanken till sig.