Hyundai introducerade i10 våren 2008 och det var då den första miljöbilen för den koreanska biltillverkaren. Nu är det dags för en uppdatering av bilmodellen. Sittdynorna och ryggstöden i baksätet är del- och fällbart 60/40, nerfällt får man ett helt plant lastutrymme. Lastkapaciteten är på 225/910 liter med sätena uppfällda/nedfällda.
Hyundai i10 har en fyrcylindrig 1,1-liters insprutningsmotor och överliggande kamaxlar med tre-ventilsteknik. Motoreffekten har ökat från 66 hk till 69 hk och har ett vridmoment på 99 Nm vid 4.500 varv, CO2-utsläppen har minskat från tidigare 119 g/km till 110 g/km och bränsleförbrukningen ligger på 4,7 l/100 km blandad körning.
Exteriört har bilen fått ett nytt uttryck med hexagon grill och droppformade strålkastare. Ny design på hjulsidor, sidolisten och skyddslisten bak är lackerad i karossens färg.
Standardutrustning i10 e-Base:
Krockkuddar fram, urkopplingsbar med nyckel på passagerarsidan, sidokrockgardiner, aktiva nackskydd fram, antisladdsystem (ESP), trepunktsbälten på samtliga platser och i höjd justerbara övre fästpunkter för bältena fram, bältesförsträckare, bältespåminnare förarplats, servostyrning.
Ett utrustningspaket finns och då heter e-Sense och har utöver e-Base, luftkonditionering (A/C), fjärrstyrt centrallås, intervallfunktion för vindrutetorkare, ställbar förarstol i höjdled, elmanövrerade fönsterhissar fram samt mörktonade strålkastare och alu-dekor panel.
Bilen introduceras i mitten av januari 2011.