Mobila-verkstäder

Nu satsar PNO på avancerad teknisk hjälp även ute på vägarna. Tre mobila verkstäder, i form av servicebilar med den senaste tekniken, är redo att rulla dygnet runt.

– Vi kan erbjuda verkstadens service även på vägarna – mitt i natten om så behövs, säger Martin Nielsen, teknisk chef.

Tid är pengar. Skulle olyckan vara framme på något sätt är det A och O för kunden att få trailern i rullning igen så snabbt möjligt. PNO erbjuder nu kunden att slippa ta sig till en verkstad – och på så sätt spara tid och pengar. Med egna servicebilar kan PNO agera snabbt, med verkstadens möjligheter, där problemet uppstått.

– Servicebilen ger trygghet på mer än ett sätt. Våra kunder vet vad de får när de ringer efter servicebilen och det går snabbt. Den kan köra ut direkt, menar Martin Nielsen.
– Vi kan även ombesörja service och underhåll på plats hos kunden, där de har sin verksamhet.

Fullservice
Genom de nya servicebilarna kan både uthyraren och kunden undvika att ytterligare leverantörer behöver blandas in för att få en strejkande trailer i körskick.
– Nu har vi allt under ett tak – vi erbjuder fullservice, säger Jacob Lee Örnstrand, vd.
Med sina servicebilar hanterar PNO tillbud ute på vägen sju dagar i veckan, 24 timmar om dygnet. De utgår från verkstäderna i Helsingborg, Jönköping och Göteborg. De mobila verkstäderna hanterar de flesta tekniska problem och erbjuder även reservdelshantering och däck, allt komplett i en bil.

Satsningen på de mobila verkstäderna är ett viktigt led i PNO:s arbete för att öka tillgängligheten för sina kunder. Men inte det enda – samtidigt som servicebilarna nu rullar ut på vägarna har de stationära verkstäderna fått utökade öppettider; fyra dagar i veckan ända till nio på kvällen.