Bridgestone lanserar det nya bränslebesparande däcket Ecopia EP150 på den tyska marknaden. Däcket har visat sig vara upp till 3 procent mer bränslesnålt, vilket ger lägre CO2-utsläpp. Detta viktiga bidrag för att skydda miljön görs i samband med en ny kampanj för att stödja WWF:s arbete i Tyskland.
Förare som väljer att köpa Ecopia EP150 däck av deltagande återförsäljare är dubbelt så aktiva när det gäller att tänka på miljön. Att köpa en uppsättning av dessa däck innebär inte bara att spara bränsle och därmed minska CO2-utsläppen, utan också stödja WWF i Tyskland, vilket bidrar till att skydda världen omkring oss.
Med detta speciella kampanjerbjudande får kunden välja mellan en fritt årligt medlemskap i WWF eller donera 20 euro via Bridgestone till samma miljöorganisation per uppsättning inköpta däck. Kunden får också ett mjukisdjur i form av en panda som gåva.
Kampanjen presenterades officiellt den 2 maj vid ”Senckenberg Museum” – ett naturhistoriskt museum som är beläget i Frankfurt.
– Denna kampanj är unik på den tyska däckmarknaden. Med detta initiativ gör vi en aktiv och konkret insats för slutanvändaren, och bidrar till miljöskyddet. Vi vill att våra kunder ser oss som ett företag som är medvetet om sitt sociala ansvar och som agerar i linje med denna medvetenhet. Samtidigt förstärker vi med denna kampanj den omedelbara efterfrågan inom handeln av miljöbefrämjande produkter, förklarar Gerry Duffy.
WWF ser också detta som ett viktigt bidrag till miljöarbetet: ”Att minska CO2-utsläppen är viktigt för att förhindra försämringen av den globala uppvärmningen. En av WWF:s grundläggande mål är att kraftigt minska utsläppen av växthusgaser ” säger Dr Bernhard Bauske.