Skoda fortsätter på egen väg

Skoda fortsätter på egen väg

Från franska Atlantkusten till norska Röros. Nu lanserar Škoda Sverige nästa steg i kampanjen ”En egen väg” där vi får följa hundspannsföraren Fredrik Lindgren från Östersund som släppte allt och flyttade till Svalbard.
– Vi utmanar de traditionella statusmarkörerna och den konventionella vardagen genom att lyfta andra värden och andra sorters inspiratörer. De som vågat gå sin egen väg, helt enkelt, säger Stefan Nygren, marknadschef på Škoda Sverige.

Från premiärfilmen med Lena Stübner och surfskolan på Atlantkusten till hundspann i norska Röros. I andra delen av ŠKODAs uppmärksammade kampanj ”En egen väg” får vi följa Fredrik Lindgren som såg drömmen om att bli fotbollsproffs gå i kras och i stället flyttade till Svalbard, fann kärleken och nu lever drömmen i norska Röros med sin fru Lena, två barn och tretton Alaska Huskies-hundar.
– Kampanjen är Škodas nästa steg för att visa att vi är ett bilmärke för alla som söker en bättre balans i livet, säger Škodas marknadschef Stefan Nygren. Men också ett sätt att presentera nya Škoda Octavia Scout i en miljö som visar att det är en bil rustad för de hårda krav som ställs i det nordiska klimatet.

Med ”En egen väg” lanserar Škoda också nya Octavia Scout med uppkopplade tjänster som standard, rejält kupé- och lastutrymme och sinnrika Škoda-unika finesser. Nya Škoda Octavia Scout lanseras dessutom i ett specialutrustat Adventure Edition-utförande med pris från 279 900 kronor. Självklart med fyrhjulsdrift, dragkrok och bränslevärmare samt inbyggd GPS-navigator i standardutrustningen.
– En bilmodell som Škoda Octavia Scout passar perfekt in i livsstilen som vi uppmanar till, som med rätt pris, hög säkerhet och bra framkomlighet låter de egna idéerna sätta gränserna.

Den senaste ”En egen väg”-kampanjen hade premiär i måndags (29/5) och producerades i Norge på Fredriks hemmaplan i Röros dit han och frun Lena flyttade efter åtta år på Svalbard för att komma närmare Sverige och Lenas barndomshem i Lofoten, men samtidigt ha fritidsintresset med hundspann i centrum.
Se hela kampanjen och filmen på http://www.enegenvag.se/. Där finns också podden där ŠKODA lyfter ytterligare inspiratörer som alla gått sin egen väg.

Skoda Sverige

Foto/Källa: Skoda Sverige.

Läs också

Aktuellt

ANNONS ▼
Vitt vanligare än svart

Vitt vanligare än svart

Den vanligaste personbilen i Sverige är numera vit. De svarta personbilarna har puttats ner till en andra plats.

Fler artiklar