Nyhet

J BIL i Täby börjar sälja Mazda

John Marnell, VD, och Robert Johnsson, styrelseordförande och affärschef, J BIL, Mazda-återförsäljare i Täby.

John Marnell, VD, och Robert Johnsson, styrelseordförande och affärschef, J BIL, Mazda-återförsäljare i Täby.


Mazda förstärker nu sin representation i Stockholms-området. J BIL i Täby är ny Mazda-återförsäljare och slår upp portarna för sin nya Mazda-anläggning till hösten.
Det var för ett par år sedan som Mazda Motor Sverige påbörjade en långsiktig omstrukturering av sitt nät av återförsäljare. Sedan dess har ett flertal orter fått nya Mazda-återförsäljare. Och ytterligare några nya återförsäljare är på väg att skriva kontrakt.
– Vi är naturligtvis mycket glada att vi nu funnit en bra, stabil och långsiktig partner i J BIL för den nordöstra delen av Stockholms-området, säger Klaus Oest, VD Mazda Motor Sverige. Denna del av Stockholm har varit utan Mazda-representation en längre tid, men nu har vi funnit vår rätta partner. J BIL är ett mycket dynamiskt företag med en ung VD och en företagsledning som har en modern syn på kundvård som sammanfaller med vår egen. Här andas ett aktivt entreprenörskap.
J BIL har idag tre olika anläggningar i Väsby, Haninge och Täby. Företaget har totalt 56 anställda och en total försäljningsvolym på cirka 2 000 bilar, nya som begagnade. Omsättningen under 2012 var cirka 300 miljoner kronor. J BIL ägs av John Marnell, VD, och Robert Johnsson, styrelseordförande och affärschef.
– Det skall verkligen bli kul att få börja sälja Mazda, säger John Marnell, VD J BIL. Mazda är ett av de mest spännande märkena på marknaden för närvarande. De nya produkterna vinner utmärkelser och tester på löpande band både för design och ny teknik, som gör bilarna till de miljövänligaste i sina segment. Och Mazdas höga kvalitet är ju omvittnad sedan länge. Dessutom har vi fått en inblick i Mazdas framtida modellsortiment, vilket ytterligare stärker oss att vi nu satsar helt rätt.
Sedan Mazda startade sin omstrukturering och utveckling av återförsäljarenätet har ett tiotal nya bilhandlare börjat sälja Mazda, som hittills i år är ett av de snabbast växande märkena på den svenska bilmarknaden. Till och med maj månad var registreringsökningen drygt 44 procent jämfört med fjolårets siffror. Inte minst Sveriges längsta garanti på 10 år har tilltalat de nya Mazda-ägarna.
– I takt med vår ökade försäljningsvolym och våra nya, lovordade Skyactiv-modeller, som CX-5 och Mazda6, märker vi även ett klart större intresse från nya återförsäljare. Idag har vi förfrågningar från fler återförsäljare än vi har möjlighet att tillsätta, säger en nöjd Klaus Oest.